14 apr. 2008

Vinst!!

Jag vann!!! I lördags spelades tävlingsvarvet som en Pro-Am, och vi hade turen att gå med tre kanonkillar. De hade koll på sina egna slag och ville verkligen inte vara i vägen för mig. 68 slag, tre under par, hade jag och låg inför söndagsrundan ett slag efter spanjorskan Tania. Det blåste lite mer än dagen innan, men vi inledde ganska solid båda två fram till sjuan då jag slängde i en birsing och hon gjorde bogie. Plötsligt var rollerna ombytta och efter nio hål ledde jag med tre slag. Under andra nio spelade vi riktigt bra båda två och ett tag skiljde det bara ett slag, men när jag satte birdieputtarna på såväl 14 som 15 kändes det avgjort. Min avlutande eagle satte punkt, gött att ha en tap-in på sista! =) Andy fick en stor kram för det här är verkligen ett lagarbete! Vi är ett grymt team som, jag med all ödmjukhet, tror kan ta fler segrar. Det är iaf vad vi siktar på! Även om den här tävlingen inte var en officiell Europatourtävling, var motståndet mycket bra med 20 av de högst rankade spelarna. Jag klarade av att hålla huvudet kallt och spela mitt eget spel hela vägen. Nu vet jag(och de andra) att jag kan vinna! Ödets ironi. Jag sitter i min hyrbil 30 meter från den bänk där jag en söndagskväll för två år sedan satt och skrev ett lyckligt inlägg på min hemsida. Jag hade just slutat på fjärde plats och i stort sett säkrat Europatourkortet. Nu är vi tillbaka på samma bana och jag är mer sugen än någonsin på att slå på den lilla vita. Klockan är mycket så jag borde åka hem men det är så mysigt här i bilen med Tracy Chapman som skön bakgrundmusik medan jag kollar bilder på www.ladieseuropeantour.com. Den här veckan delar jag och Andy lägenhet med Johanna och hennes Anders. Den ligger på banan, så det kan inte bli mycket bättre. Äntligen får vi äta middag hemma i slappa myskläder.=) Jag vet att det låter sinnessjukt att inte vilja äta på restaurang, men testa att göra det i stort sett varje kväll året runt, oavsett humör och ork, så kommer förståelsen! =) Att dessutom ha flera rum att gå omkring i är en lyx!! Tack alla som har messat, mailat eller facebookat och gratulerat!

2 kommentarer:

Petter sa...

Grymt! Stort Grattis!
Å du vann ju med 6 slag! Får hoppas att den här upplevelsen stärker dig inför framtiden och hjälper dig ta fler vinster!
//Petter

Petter sa...

Såg din intervju på golf.se =). Lycka till i helgen!