21 apr. 2008

Topp 10

Med bagen till vänster och 18e green till höger sitter jag utanför klubbhuset på Panoramica och njuter i solen. Först ikväll flyger vi hem så Andy lyckades tjata med mig ut på en runda. Efter nio hål och noll motivation klev jag av och hamnade här istället. Betydligt bättre! =)

Jag kan nu summera tre mycket bra veckor här i Spanien. Den första tävlingen, European Ladies Cup gick sämre än förväntat, men Johanna och jag kämpade oss uppåt i resultatlistan och den slutliga åttondeplatsen var helt ok. Bättre än ok var vinsten på Emporda. Gryyymt skönt att vinna i den konkurrensen och skriva under en 65a sista dagen. Jag känner mig tryggare och mer avslappnad efter vinsten, även om den inte gav någon vinnarkategori på touren.

Så sista veckan, här på Panoramica, där jag efter en usel förstarunda spelade allt stabilare och slutade på tionde plats. Jag har slagit riktigt bra golfslag och gjort få misstag, men jämfört med förra veckan har puttningen varit katastrofal. En anledning är att dessa greener är mycket snabbare, och jag har inte spelat på snabba greener sedan i Australien. Jag har haft svårt att läsa greenerna och när man börjar tveka där är det svårt att slå bra puttar. Det blir en ond cirkel som jag dock började komma ur igår. Jag har förresten tänkt göra det till en vana att avsluta med eagle. Igår slängde jag i en spinnig wedge från 25 meter. Gött att göra så inför publik!! =)

Ikväll flyger vi som sagt hem, så jag får en natt hemma i min egen säng innan vi fortsätter ner till Skåne för möte med Puma. En vecka off väntar även om jag kommer flänga runt en hel del som vanligt. Genomgång av fysträningen med nye fystränaren, träning med Niklas i Stockholm...

Har inte kommenterat hockeyn. Shit, vad tråkigt! Åsa Gottmo håller på HV så jag höll mig undan från henne i lördags. Fick nog med katigheter från caddien som förresten inte inser att Rögle inte kommer ha en suck nästa år! Nu ska jag ut och cadda till caddien sista fyra hålen! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Chockbulletin:
När LHC möter, just, Rögle kommer inte ens jag hålla tummarna för motståndarlaget. Det säger kanske en del om vad jag tycker om Rögles Bollklubb... =)

Bonusinfo:
http://www.geocities.com/danpem/kvalserien/89_90.html