29 apr. 2008

HIO

Jag sankte tva slag pa partreorna under dagens Pro-Am. En chip pa det sextonde halet och en hybrid pa tolvan. HIO!! Wohoo... Alla golfares drom. Vissa har gjort 16 (Walle, Andys pappa) och vissa noll (Peter Lindh=)). Nyborjare kan gora det under sitt livs forsta runda och nagon har satt flera under samma runda, om historien ar sann. Jag gjorde en i Portugal for sju ar sedan och sa nu idag. Ett riktigt fint slag som flog rakt mot flaggan. Andy sa "bra slag" direkt och tittade sedan bort (hmm... ska han verkligen fa champagne da?) medan jag tackade, sag bollen carra i linjen och sedan forsvinna. Slappte klubban och slangde mig i famnen pa Andy och medspelarna. Vilken kansla!!

Efter rundan bestallde jag in en svindyr (jaja, det kan man unna sig vart sjunde ar!) flaska champagne (riktig!!) som vi gladeligen skalade med! Pa prisutdelningen fick jag sedan en likadan flaska, sa den far folja med hem i vantan pa lampligt tillfalle! En annan flaska champagne fick jag forresten igar av varldens trevligaste granne, en av mina storsta supporters, Borje! Stort tack!! =)

Befinner mig i Skottland, i narheten av sjon Loch Lomond. Byhalan heter Helensburgh och ar typiskt skottsk. Vadret har inte varit typiskt skottskt och det ar jag glad for. Men imorgon kan det komma sno berattade just var Bed and Breakfast-vard. Da ska jag ga ut och kasta snoboll.

Nu ska jag kolla pa en film som jag kopte forut. Inte sa mycket annat att fordriva tiden med har.

1 kommentar:

Petter sa...

Grattis till HIOn! Måste vara en härlig känsla. Får se hur länge man får vänta på att få uppleva den...
Lycka till i Aberdeen!