4 apr. 2008

Klättring

På vårt hotellrum har vi internet, vilket är väldigt bra. Tyvärr funkar det inte hela tiden, vilket inte är lika bra. Igår var det stendött, så jag kunde inte skriva här på bloggen...=( Kanske var det bra, för jag var inte speciellt munter. Vi kämpade, kämpade och kämpade men det ville sig verkligen inte. Ibland är det så med golfen och då är det bara att fortsätta kämpa och försöka hitta en positiv känsla. Efter rundan tränade både Johanna och jag ett bra tag, vilket uppenbarligen gav resultat idag. Vi hade bättre "go" i laget, slog bättre golfslag och fick till och med i puttarna på sista nio. Nu ligger vi på delad tionde plats, när två rundor återstår. Imorgon spelas bästboll och på söndag samma spelform som idag, en modifierad greensome. Vi vet vad vi kan och tänker fortsätta på samma lina som idag, enkel golf och kul stämning mellan slagen.

Det är mycket publik ute på banan, som hejar på oss. Mamma och pappa går med varsin Sverigeflagga :) och väldigt ofta får vi hejarop från andra svenskar. Tack alla som har kommit!

Efter dagens runda tränade vi en del golf och bytte sedan om till fyskläder. Corren var med oss som vanligt och fotade lite när jag var ute och sprang. Min plan var sedan att gå på massagebehandling, vilket jag även gjorde igår pga stel rygg (inte skadan, bara allmänt stelt!), men på vårt hotell har vi ett spa, så vi hamnade där istället. Avslappning i varma ångrum, ett långt bubbelbad i en stor bassäng och som avslutning vanligt bastubad. Nu är fingrarna som russin och kroppen helt mör. Gött! Måste bara tillägga att vi inte har det så här lyxigt varje vecka!! Även om jag önskar att vi hade det...=)

Nu ska jag försöka vakna till för jag måste byta om till kvällens middag!

Inga kommentarer: