23 feb. 2008

Matlagning

Alla som känner mig väl vet hur illa jag tycker om att laga mat och att jag undviker det i möjligaste mån. Jag hade ju till exempel bott i min förra lägenhet i ett drygt halvår innan jag upptäckte att jag inte ägde någon potatisskalare. Nu har jag dock haft ett allvarligt samtal med mig själv och kommit fram till att jag nån gång måste börja lära mig. Det funkar inte att leva på restaurangmat, föräldrarna och pasta med tonfisk. Den här veckan har jag därför lagat riktig mat nästan varje dag. Men huu, vad det inte är kul. Det bästa är att jag kunnat frysa in en hel del, så nu slipper jag laga mat under nästa vecka...:) Men sen lär jag hamna i pastaträsket igen.

Är så glad för jag har äntligen kommit igång med styrketräningen på gymmet efter olyckan (olyckan känns som ett väldigt allvarligt ord, men jag kommer inte på nåt annat)! Jag blandar vanliga övningar med rehab, rörlighet och stretch. Normalt sett får jag sällan träningsvärk eftersom kroppen är ganska van vid träning, men igår kunde jag knappt gå...:) Ryggen har förresten förbättrats jättemycket under veckan! Tack sjukgymnast-Johan för rådet att börja träna!! Jag kan även svinga nu igen utan att det gör ont, men ska vänta ytterligare några dagar med att slå bollar. Det var ju sedan länge planerat att dessa två veckor skulle vara golflediga, så jag känner mig inte det minsta stressad att jag inte kunnat träna. Snarare tvärtom, motivationen är på topp och golfsuget enormt!


Jag kommer troligen sticka till Spanien under slutet av nästa vecka för ett tre veckors långt träningsläger. Skönt! Två veckor hemma i Sverige så här års är mer än nog! :)


Har en ny favoritlåt: Once med Sophie Zelmani. Riktigt lugn och skön!!


Pasta pasta pasta...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är detta för blogg? Något dåligt skämt från Corren. En pantad golfloser som inte gillar klimatet i Sverige???!! Jösses, Östgötarna upphör aldrig att förvåna.

Lotta Wahlin sa...

Modigt att stå för dina intelligenta åsikter som anonym!