3 feb. 2008

Ingen höjdare

Suck... Jag har under en veckas tid försökt övertyga mig själv om att jag tycker om den här banan. Om någon har frågat har jag leende sagt att jag trivs på den, att den är kul o en av de finaste jag spelat. Detta för att inte förstora känslan av hur fruktansvärt mycket jag har misstrivts. Ofta får man en känsla direkt under det första inspelsvarvet, men nästan alltid blir den mer o mer positiv ju fler varv man spelar. Tyvärr hände inte det den här gången. Jag har inte njutit, kunnat slappna av eller ha roligt. Med tanke på det, mitt stundtals usla spel o det faktum att den är en riktigt svår golfbana, är jag inte helt missnöjd trots allt. Självklart är inte en plats runt 50-strecket något att skriva om i en historiebok, men jag tar med mig en enorm kämparinsats o en vettig solbränna. Jag ser fram emot nästa veckas spel uppe i Gold Coast, där jag enbart har positiva känslor från förra året.

Idag hade jag ett bett med Andy. Eftersom jag inte har trivts har mitt humör varit långt ifrån bra emellanåt. Därför bestämde vi att för varje gång som jag klagade, rappade till mig själv med handen/klubban eller allmänt var otrevlig skulle jag äta en glass efteråt. Detta kan låta som ett konstigt bett, men med tanke på hur jag uppförde mig i fredags hade det då inneburit en ganska ansenlig mängd glass. Och taadaa, jag skötte mig exemplariskt! Tror dock att det blir en tröstglass ikväll...:)

Imorgon flyger jag vidare till Gold Coast... Kram!

Inga kommentarer: