13 sep. 2011

Fysträning och sol

Fysträning känns överflödigt den här veckan på La Quinta. Shit vilken backig bana! Och i den här värmen hjälper det inte ens att vara i hyfsat bra form som jag anser mig vara:) Nu efter 18 håls spel är jag ett vrak, finito, slut som artist:)

Antar att några av er funderar hur det känns att vara i solen igen. Det här är ju egentligen första tävlingen för mig, efter beskedet, i södra Europa. Ärligt talat är det klart att jag tänker på det och det är ju inte så att jag njuter av att vara i solen, tvärtom. Men jag har lärt mig hur jag ska hantera de starka strålarna genom att smörja in mig ordentligt med hög faktor och hålla mig i skuggan så mycket som möjligt. Dessutom kör jag den här veckan, sedan dröjer det länge till nästa gång. Det jag vill undvika är att vara i Sydeuropa varje vecka...

Nu ska jag strax på massage. Ryggen protesterade rejält under de sista hålen tyvärr. Blir så less:( Men det är klart, jag har ju inte hunnit vila ordentligt utan har spelat mycket, rest och släpat väskor hit och dit. Inte den bästa behandlingen för en trasig rygg. Blir en vecka till med Voltaren och sedan väntar en veckas tävlingsledigt:)

Ciao!

Inga kommentarer: