5 sep. 2011

En dag i Prag

Kan skippa backträningen de kommande tio åren efter denna dag i Prag. Varför bygger man en stad, eller ena halvan av en stad för att vara exakt, i en brant backe? Jobbigt för en sliten turist. Eftersom vi bor högst upp började jag med nedförsbacke. Agerade riktig turist, fotade kyrkor, fina hus, utsikten och andra turister. Trängdes med grupperna från Ryssland, Frankrike, Japan, Spanien på de smala gatorna och kommer troligen finnas med på bild i ett hundratal fotoalbum. Kom ner till shoppingdelen och gick runt länge. Eftersom jag har planer som ger mig shoppingstopp blev dagens shopping ett sexpack näsdukar. Fråga mig inte varför. Inget planerat inköp direkt... Men väldigt bra att ha den dag man blir förkyld. Sedan började det regna. Började min klättring mot lägenheten och fyrtio minuter senare klev jag in. Dränkt! Återstår att se om näsdukarna kommer till användning imorgon.

Har tagit en massa bilder men jag mitt tekniska geni har ingen kabel som kan överföra bilderna från kameran till ipaden. Hoppas träffa på en vanlig dator imorgon. Då ska jag nämligen till klubben och träna. Blir en lång vecka det här, men så kan det gå när man missar att de förkortat tävlingen från fyra till tre dagar. Trivs bra såhär långt i Tjeckien. Påminner om Ryssland, så jag känner mig hemma. Och hjälp så billigt det är. Åt nyss kinamat för 29 kr. Och handlade en veckas frukostmat för 80 kr! Övervägde en manikyr för 33 kr men insåg att kvaliteten troligen är därefter... Har inte tid för svullna nagelband just nu;)

1 kommentar:

Håkan sa...

Ska bli kul och se dina bilder.Hoppas puttarna får för sig att trilla i under veckan.Då kan det bli en rolig Vecka.