1 dec. 2009

Mer Dubai

Nu funkar min telefon igen!! Fick tipset att stänga av 3G och när jag gjorde det fick telefonen kontakt direkt. Skönt, har ju känt mig helt handikappad!

Som jag skrev imorse var jag alltså uppe före tre svensk tid. Lite småjobbigt när man fortfarande är rätt inne på den tiden. Sen gick jag iofs och la mig halv sju (!) svensk tid igår, men det var väldigt svårt att somna. Hur som, tidig uppstigning, 5.40 lokal tid och sen spel 7.40. Emma och jag spelade med klubbens kapten med fru, och hade det jättetrevligt. Golfbilar gällde och gud så skönt! Hade knappt klarat att gå så dags! :) Golfen däremot klarade tidig morgon för jag kom in på 72 slag, ett under par! Grymt skönt! Stabilt spel och bra humör!

Efter rundan åt vi lunch på Emirates terrass, alltid lika bra mat! Sen blev det lite slagträning, puttning och en sväng till gymmet för cykling, magträning och stretch. Det är så smidigt där, allt ligger på samma ställe. Bakom klubbhuset finns det en jättestor pool, gymmet och tennisbanor. Skulle kunna tillbringa hela dagar där!

Heja mig! Förra året bodde jag i en lägenhet i Dubai Marina och tänkte första kvällen ta en dusch, men vattnet var så satans kallt! Jag tänkte att visserligen är det väldigt varmt ute så man kanske inte vill ta en kokhet dusch, men nog vore det skönt med lite varmvatten. Jag duschade därför på klubben några dagar tills jag upptäckte spaken till varmvattenberedaren..:) Igår kom jag hit vid åtta på morgonen, och var rätt sugen på en dusch efter en lång resa. Men vattnet var fesljummet och oduschbart. Jag gjorde mitt bästa för att bli hyfsat ren men jag kände mig halvofräsch när jag gick och la mig. Men så under natten kom jag på att jag kände igen problemet, klev upp och där på väggen satt det visst en knapp med texten "hot water". Så nyss tog jag en lång, skön, varm dusch..:) Hoppas jag lär mig till nästa år, tredje gången gillt!

Människorna här är så otroligt trevliga och hjälpsamma. Huset jag bor i nu tillhör en familj som är i Thailand på semester till på fredag. Jag har aldrig träffat dem, men de låter mig ändå bo här själv! Det är riktigt generöst!

Mål blev det och snyggt var det min stjärna! :*

Lägger upp några bilder strax, tagna med iphonen så de är inte jättebra men bättre än inget..

Kram!

Inga kommentarer: