3 dec. 2009

Åtta i Dubai

Torsdag kväll och tredagarsproamen är över.. Jag är jättenöjd med min åttondeplats!! Första dagen hade jag 72 (par 73), igår 76 efter kass avslutning och så idag 70, vilket gav -1 totalt. Det som jag är mest nöjd med är att jag gjorde 15 birdies på tre rundor, det var länge sen! Det är så skönt att ha fått ett kvitto på att den träning som jag har lagt ner de senaste veckorna verkligen har gett resultat! Det har inte varit roligt alla gånger att stå där på rangen och slå bollar eller att gå ut och spela i isande duggregn, men när birdieputtarna trillar i är det värt allt slit! Efter att ha kommit hem härifrån och haft lite julledigt ska jag fortsätta på samma sätt, det verkar ju funka!

Nu är det alltså några dagars träning, fredag till måndag, och sedan är det pro-am på tisdag innan den "riktiga" tävlingen startar på onsdag. På söndag kommer Helena ner för att gå caddie, det ska bli sååå kul!

Varje kväll har jag varit ute och käkat med tjejerna (förlåt Nico, du får ingå där också:)). Första dagen på Chili på Emirates Mall (en massa tacochips:)), därefter i Madinat (god vattenmelonjuice), thai i Marinan och så Madinat nu ikväll igen. Det finns så många bra restauranger här i Dubai, det är kul att prova runt lite! Det värsta är trafiken när man ska ta sig nånstans. Det gäller att vara vaken! Folk kommer där i sina enorma bilar och ser inte mig i min lilla grå pärla. Dessutom är det som vanligt vägarbeten precis överallt så det är tillfälliga vägar åt olika håll, långa köer och allmänt kaos. Men det ska tilläggas att det är en ganska mäktig känsla att åka på sjufiliga Sheik Sayedh Road med bra musik i högtalarna och vara omringad av skyskrapor och se Burj Al Arab i horisonten!

LHC leder med 2-1, nu ska jag sova..:)

Var en sväng på Mallet och kikade i affärer innan middagen idag så tog en bild på skidbacken (som vanligt med iphone så sådär kvalitet). Tror det blir några åk där nästa vecka, eller hur Helena!? :)



Inga kommentarer: