17 dec. 2009

Kyyyyla

Huu så kallt det är ute nu!! Trots varmaste gåsjackan, mössa, vantar och tjocka stövlar höll jag på att förfrysa på väg ner till bilen!:) Men jag får inte klaga, har ju längtat efter snö så länge! Hoppas verkligen att snön ligger kvar till jul, kommer knappt ihåg när det var en vit jul sist! Här inne eldas det i öppna spisen, så det är riktigt varmt och skönt, men det måste vara lite stopp i skorstenen för det luktar skogsbrand i vardagsrummet..:)

Harry och jag gick till veterinären idag för att klippa hans små klor, eftersom vi misslyckades helt häromdagen när vi försökte göra det själva. Nu gick det tyvärr inte bättre för veterinären, så vi fick gå hem igen med lika långa klor. Vild liten hamster vi har! Passande nog, om det nu kan vara passande, hade han under natten fått en blödning i ögat, vilket jag såg först hos doktorn så han kunde skriva ut ett recept. Det som var passande var alltså att han inte fick blödningen imorn eller på söndag, utan faktiskt just den dag som vi ändå var där. Så nu ska jag försöka droppa ögondroppar i hans små ögon i tio dagar..

De senaste dagarna har varit väldigt jobbiga. Leverfläcken jag tog bort för någon månad sedan var inte snäll, så jag fick ta bort ännu mer häromdagen. Fick beskedet i Dubai, så vi reste hem tidigare. Inte så lockande att vara kvar i solen.. Nu hade jag tur att den upptäcktes väldigt tidigt, så det bör inte vara någon fara. Många tankar har dock hunnit fara genom huvudet och man inser vad som är viktigast i livet. Kanske sker det en liten förändring nästa år, vi får se.. Jag som just hade fått ta bort det stora plåstret har nu fått ett ännu större. Men jag tar hellre ett enormt bandage.. Vill bara varna alla - gå och kolla om du har en misstänkt leverfläck och sola inte för mycket!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stora kramar och tack för promenixen!! :) /Anna