26 dec. 2009

Majsorm

Hej hallå!! Nu snöar det igen där ute. Mysigt - det var så tråkigt igår när det höll på att smälta bort allting! Det jobbiga är väl att det blir så förbannat halt när det smälter, fryser, smälter och fryser.. Blev helt utskrattad av Daniel igår när vi gick en sväng, jag halkade runt med mina blanka stövelsulor och ok, det såg säkert rätt kul ut..:)

Spelar Wii för fullt. Fick det i födelsedagspresent av D och idag köpte jag det nya Super Mario-spelet. Grymt kul! Jag är nog den enda i min ålder som inte har spelat Super Mario mer än nån gång, men nu jäklar ska jag ta igen det..:) Ibland slänger jag in ett tennis- eller bowlingpass, också otroligt kul! Rätt bra fysträning dessutom:)

Vi har nu ett litet zoo här hemma. Sedan tidigare har vi ju fisken Poseidon och min lilla gullehamster Harry. Köpte fyra nya fiskar (bara tre kvar:() och två malar för några veckor sedan och sen kom den stora skrällen.. Jag köpte en orm till Daniel i julklapp!! Den har inget namn än så länge, men är en röd, faktiskt ganska söt majsorm. Idag köpte jag maten, vilken var anledningen till att jag tvekat till ormköpet. Den käkar nämligen möss. Usch.. Villkoret var dock att mössen ska köpas frysta. Inte en chans att jag skulle tillåta att små söta möss ska springa omkring i terrariet! Grymt nog med frysta.. Nu är det bara att hoppas att Daniel är hemma varje gång det är dags för utfodring..:)

Nu ska jag sticka ner till the Champ och kolla hockeyn med familjen.. 6-3 är bettet såklart! Och kom igen nu, våra djur vill att du ska göra mål husse! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tillhör också de som inte spelade super mario i vår ungdom :)ska vi ses ngn gång i början på veckan? tisdag eller onsdag? Kramar Anna

Anonym sa...

Intressant kombination hamster orm är de lösa samtidigt? Skaffa en partner till Harry så slipper ni köpa föda.
ETT GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR EN BEUNRARE AV GOLF.