2 juli 2008

Matchvinst

En lång dag på golfbanan är nu över... Inledde dagen med wedgeträning och gjorde närspelstestet som är med i senaste Svensk Golf, där Haeggman och Hanson tävlar om bästa resultat. Jag hade inte vunnit kan jag avslöja, men får väl skylla på en övningsgreen med cirka 3 på stimpen och med totalt oberäkliga studsar. Sedan kom Niklas och några timmars svingteknikträning följde. Som inte är min favoritsyssla. Jag hatar när slagen inte går riktigt som de ska och vi måste gå in och gröta runt i svingen. Det är oftast bara små ändringar, men när man är mitt uppe i dem och slagen går åt alla håll, då vill bara jag lägga ned... Till slut börjar det alltid ta sig och allt blir så mycket lättare och roligare. Så även denna gång... Därefter puttning. Som avslutning arton håls spel, där mamma och jag vann matchen mot pappa och Jesper... Gött! Klockan är som bekant(?) en timme mer här på Åland, så vi puttade i först vid 22. Älskar sommarkvällar som denna!

Vänner på väg att bli film - wohoo.

Undrar om Christian Olsson orkar komma tillbaka. Det har varit många bakslag. Imponerande om han klarar att ställa upp i OS.

Inga kommentarer: