26 juli 2008

Evian Masters

Usch, vad illa, jag har inte skrivit här på alldeles för länge... Jag har helt enkelt inte kommit åt en dator. Den här veckan har varit väldigt annorlunda. Jag har bott på ett hotell som kostar 15 euro per person och natt, extremt billigt, och kvaliteten var därefter. Framförallt när det gäller sängarna. De var så mjuka, att jag till slut flyttade ner min madrass på golvet. Ryggen har inte mått helt hundra heller så varje dag har jag fått börja med en rejäl uppvärmning. Korkat att bo på ett sånt ställe, men men... jag gillar att bo med caddiesarna, det är så kul stämning där. Annars har veckan varit grym, hela tävlingen är väldigt speciell, med alla LPGA-spelare och ett stort arrangemang runt omkring.

Tyvärr har jag fortsatt att spela dåligt, så jag missade cuten igen. Jag var dock inte ensam bland LET-spelarna, de flesta missade... Borde ses som en väckarklocka för vår tour, att banorna är alldeles för enkla och för korta. Vi spelare får inte den utmaning som vi skulle behöva. Dessutom har jag aldrig puttat på så snabba och hårda greener, det gör spelet annorlunda. De slag som brukar funka in mot green går inte för bollen bara sticker iväg. Även om det är väldigt tungt att missa cuten känner jag att jag har lärt mig mycket under veckan. Och jag spelar för att lära mig, så jag tar med mig det positiva och kör hårt på framtiden istället...

Idag var jag ute och sprang på morgonen och sen har vi tränat på ett rikigt bra träningsområde i närheten. Nu ska jag åka hem och göra iordning mig för den obligatoriska spelarmiddagen ikväll.

Ska lägga till nån bild också...

ha det bra!!

Inga kommentarer: