25 juni 2009

Ingen pro-am

En halvtimme innan jag skulle spela pro-amen idag bestämde jag mig för att låta bli. Huvudet har värkt sedan jag vaknade och jag kände mig inte tillräckligt pigg för att klara en 5.5h runda med tillhörande middag. Som tur var kunde en av de andra tjejerna hoppa in istället så jag åkte hem och sov.. Nu några timmar senare känner jag mig lite piggare, så jag tror att jag fattade rätt beslut. Det har varit bra att se banan en gång till, eftersom linksgolf skiljer sig ganska mycket från en vanlig svensk bana. Samtidigt är det bättre att vara pigg och spela på känsla, än att vara sliten och kunna banan..

Fick en fråga om pro-amer.. Jag tycker det är ett perfekt sätt att se banan innan tävling plus att det blir mer tävlingsfokus än under en inspelsrunda. Dessutom kan man möta mycket trevligt folk och flera gånger har jag träffat nya sponsorer under pro-am. Det är ju vårt sätt att ge tillbaka till företagen och arrangörerna. Utan pro-amer får vi inga tävlingar. Så att spela 18 hål en gång per vecka, som tack för prispengarna, tycker jag inte är någon jätteuppoffring. Den enda nackdelen är att det nästan alltid är en obligatorisk middag efteråt, som kan sluta runt 22-23. Om man har en tidig starttid dagen efter är självklart inte så kul..

Snart kommer pappa, han har en överraskning, ett paket jordgubbar som väntar på sitt rum..:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner mig redo nu!! Misstänker starkt att jag är där snart.. ögamotöga..hhhahah lycka till så länge!! /Johnny