22 juni 2009

Volvo Ocean Race

Under det lilla uppehållet från skrivandet (tack daniel!:)) den senaste tiden har jag hunnit spela i en tävling i Portugal. Jag har ju haft det lite kämpigt på banan på sistone och inte riktigt hittat arbetsro, så jag bestämde mig för att börja köra själv, utan caddie Nico. Han har gjort ett mycket bra jobb, men för min egen skull behövde jag börja om från början och bara ha mig själv att belöna och bestraffa.. Efter två rundor på banan långt ut i ingenstans i Portugal ledde jag med ett slag och fick äntligen känna på hur det är att ligga med i toppen och fajtas. Vad jag har saknat det! Sista dagen ville puttarna verkligen inte trilla i, så jag sköt 76 och tappade till 14e plats. Självklart var jag otroligt besviken efteråt, men nu en vecka senare känns det ändå bra. Nu vet jag att jag kan, och framförallt att jag kan leda ensam, utan hjälp av caddie.

Förra veckan var det tävlingsledigt så efter träning i början av veckan firade vi midsommar i Örebro. I lördags åkte vi sedan till Daniels farmor i Waxholm och njöt av vädret, glass och god mat. Igår spelade vi Bro Hof och Daniel fick storstryk...:) En bio, Baksmällan, fick avsluta en skön helg! Grymt kul film, riktigt riktigt bra!

Volvo Ocean Race är just nu i Stockholm och nere vid slottet har alla sponsorerna sina montrar. Eftersom Puma har en egen båt var jag där idag och blev utmanad i puttning. Underbart väder och mycket folk! En kul dag! Pumas röda seglarkläder är sjukt snygga dessutom!

Imorgon blir det uppstigning runt kl 4 för tre timmar senare lyfter planet mot Dublin. Tävlingen där startar på fredag så tre dagars träning väntar innan dess.. Väderprognosen ser bra ut, hoppas, hoppas den stämmer!! Nu ska vi sticka iväg och käka, ha´re bra!!

1 kommentar:

Marie Litholm sa...

Hej Lotta,
Synd på sista rundan, men ändå... 14:e plats är inte fy skam. Men det är klart, det är ju roligare att klättra i resultatlistan.
För egen del är det också uppladdning som gäller. Tar ledigt hela dagen i morgon för inspel och träning. På fredag smäller det med två tävlingsrundor och avslutar med singel på lördag. Jag skulle också behöva komma till din känsla av att kunna. Har varit motigt även här på sistone, men kanske kan det fina vädret hjälpa till. Senaste tävlingen i +10, hällregn och halv storm var ingen hit.
Stort lycka till i helgen.