4 juni 2009

Eindhoven

Brrrr... imorse hoppade jag i en kjol och kortärmad tröja och åkte glatt till golfklubben här i Eindhoven men upptäckte i samma stund som jag klev ur bilen att regnkläderna (som man räddas av en kylig dag) stannat kvar i huset.. Tur att Niklas tagit med sig två jackor och snällt nog lånade ut en av dem.. Så idag har jag tränat i hans för stora jacka och nästan frusit ihjäl, saknade regnbyxorna! Huu, jag huttrar fortfarande.. Hade ju iskallt räknat med att det skulle vara varmt här i Holland!

Eftersom jag landade först igår eftermiddag bad jag om release från pro-amen, så dagen har ägnats åt träning. Niklas och jag fortsatte jobba vidare med de små ändringar vi gjorde i lördags. Jag får mer och mer självförtroende och vet att det snart släpper. Säsongen är lång och jag vet att jag kan. Verkar bara vara en slow-starter i år, men när det väl släpper sen så..:)

Vi bor hemma hos en trevlig familj, med varsitt stort rum. Som vanligt i Holland är husen enorma, så man varken hör eller ser de andra:) Nu börjar det dock lukta mat i huset så jag ska dra mig ner mot köket.. Ha´re!

1 kommentar:

Marie Litholm sa...

Hej Lotta,
Jag har bestämt mig för att följa din blogg och har lagt en länk till den från min blogg. Kan vara roligt och följa med bakom kulisserna och även i vardagen för en tourspelare. Själv tävlar jag för Österhaninge GK på amatörnivå och har indirekt (=bara blivit så) fått ta ansvar för vårt damelitlag. Tar gärna emot tips och roliga anekdoter som kan liva upp i laget :-).
Hälsningar
Marie Litholm