6 nov. 2011

Rehab och Dubai

Summerar en kass bloggvecka. Jag har haft fullt upp med att spackla, slipa, köpa färg, måla, köpa kakel, tejpa, beställa kök, få punka på bilen, fysa och ha kul. Nu har jag dock tagit ledigt från lägenheten och allt annat och väntar på att mina grannar ska leverera hembakad pizza :)

Kommande vecka ska jag sätta igång på allvar med fysträningen. Jag har ju haft problem med ryggen sedan i augusti (efter vänsterrundan) och det är fortfarande inte helt bra. Dessutom dyker det upp småskador här och där. Kroppen är sliten efter en lång säsong. Imorgon ska jag träffa Lena på Fyskliniken, som ska checka av hur utgångsläget är och sedan lägga upp en träningsplanering för de tre kommande veckorna, innan jag åker till Dubai. Lär bli rehabträning, men jag hoppas även komma igång med löpningen. Känner mig som en heffaklump som inte kunnat springa på så länge (ryggen blir sämre av löpning). Ska även sätta igång med golfträningen igen efter några dagars ledighet. Hoppas det här hyfsade vädret håller i sig, så att vi inte vaknar upp till snöstorm imorgon bara för att jag ska träna utomhus :) 

I slutet av november åker jag som sagt till Dubai, för att träna i en vecka innan jag flyger vidare till Indien för att tävla. Sedan blir det att åka tillbaka till Dubai för favorittävlingen och födelsedagsfirande :) Är faktiskt lite nervös över att tävla i Dubai igen. För tre år sedan lyckades jag ju överanstränga knät så att jag inte ens kunde starta och för två år sedan fick jag beskedet med hudcancern. Kanske därför jag inte spelade förra året ;) Men äh, skiter i det. Dags att slå till med en grymt bra tävling!


1 kommentar:

Fakta om Dubai sa...

Dubai är underbart, hoppas du får det bra!