1 nov. 2011

Jag och John Blund

Jag krigar för att hålla mig vaken. På touren är 21 tiden som man bara måste passera innan man får lägga sig. Ser att den nu är 21.13 så jag skulle kunna lägga mig med gott samvete, men jag har fastnat med att läsa inredningsbloggar. Har varit i min nya lägenhet idag, slipat, spacklat och fixat. Inte jättekul och dessutom ganska svårt att få till spacklandet, men det här ska bli mitt drömhem så det gäller att vara noggrann. Bestämde idag att vi ska sätta in ett nytt kök, så kikar runt på olika sidor för att få inspiration. För första gången nånsin ska jag nu bestämma vilka luckor som blir snyggast, hur kaklet ska se ut, vilken ugn som passar bäst... Kul men svårt! Längtar såå tills tråkarbetet är klart så inredningsfasen sätter igång! :)

Resan hem igår gick bra, även om flyget mellan Shanghai och Amsterdam tog hysteriskt långa 11,5 h. Fick krupp på att sitta stilla så länge. Kollade två filmer och fyra avsnitt Dexter, spelade backgammon tills ögonen gick i kors, skickade sms från flygplanstelefonen, åt Mars, fotade de snötäckta bergstopparna och öknen när vi flög över norra Kina... Resan från Amsterdam till Linköping tog typ 2 sekunder för jag sov hela vägen :)

Inga kommentarer: