22 nov. 2011

Tränare

Det jag ska skriva nu är något ganska jobbigt. Som ni säkert vet har ju jag haft Niklas som tränare ända sedan jag påbörjade min golfsatsning 2004.

Nu har jag kommit till en punkt, då jag känner att jag vill ge min golf en rejäl satsning igen. Det här året har gått riktigt trögt, privatlivet tog mycket energi plus min sega ryggskada som har stört min träning sedan i augusti. Jag vet att jag kan så jäkla mycket bättre. Bara jag får fokusera på min egen idrott, ha en hel kropp och träna så hårt som jag vill. Och bara jag finner den där extra motivationen och inspirationen.

Det svåra när man har jobbat länge med en tränare, hur bra det än känns, är att man i de flesta fall kommer till en punkt där man behöver höra en ny röst, få lite nya idéer och tankar. Den punkten har jag troligen nått nu. För att få den där extra motivationen, glädjen och träningsviljan insåg jag att jag måste göra något. Hur mycket det än svider.

För någon vecka sedan tränade jag mitt första pass med Lars Hägglund, som är pro på Woodlands i Skåne. Det kändes riktigt bra, jag har fått en hel del nytt att träna på och jag tror att det är vad jag behöver. Jag ser det här långsiktigt, resultaten i Indien och Dubai är inte av största vikt, eftersom jag befinner mig i en träningsperiod inför nästa år. Ska självklart göra mitt allra bästa ändå, det gör jag alltid! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland måste man förändra även bra saker för att utvecklas ytterligare. Uttrycket "Kill your darlings" är lika utmanande som smärtsamt, men träffande.

Önskar dig lycka till i nysatsningen och min respekt för det sätt du beskriver ditt byte av tränare.

Hälsningar
Hasse