10 juli 2011

Trea -igen

Tredje plats blev det på Körunda. Jag är sur, för jag spelade så jäkla bra igår. Gjorde verkligen det. Satte puttar, slog stabila slag, hade ett par chippar som stannade precis kort i linjen, räddade, gjorde birdie och eagle. Skön start förresten, en lutande fyrameters eagleputt rakt ner i hål. Avslutningen blev desto tråkigare. Jäkla huvud, varför ska man tänka så fel. "Akta skogen" tänkte jag i baksvingen. Gissa vart bollen gick. Hej kom och hjälp mig, var det första rundan någonsin eller? Men, där ser ni som spelar mer på hobbynivå och ofta kommer på er med att tänka "slå inte ner i bunkern nu" eller "åh inte toppa ner i vattnet"... Även på min nivå kan huvudet ställa till det på det mest idiotiska sätt... Alltid lär man sig väl något. Jag fick i alla fall slå en ny boll, som jag gjorde par på men det blev en sjua i scorekortet. Bittert, surt och tråkigt. En kanonrunda på g och så blev det "bara" -2 för dagen. Meen, jag försöker att inte tänka för mycket på det utan istället se till alla bra slag och att jag faktiskt ändå tog ännu en bra placering på Nordea Tour. 2, 3 och 3 är mina placeringar där i år. Det måste jag vara nöjd med. Hoppas dock att nästa siffra blir en etta, det är dags för det nu!

Igår var tanken att åka hem efter tävlingen, men det blev ändrade planer och istället världens mysigaste eftermiddag och kväll. Nyrökt abborre, vattenskidor, badtunna och fin solnedgång. Fick blodad tand - nästa gång på Åland ska vattenskidorna fram! :)

Nu väntar två veckors tävlingsledigt. Eller nästan i alla fall. Till helgen blir det seriespel med Landeryd, på Åtvidabergs GK. Back to the roots, min gamla hemmabana, där jag lärde mig att spela golf. Ska bli kul!

Glad som en treåring när det var pooldags häromdagen :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till tredje platsen! Jag förstår din frustration :) Jag var åxå lite sur igår. Spelade super bra första nio hålen och sedan blev det bara pannkaka.. Så e det att spela golf. Ha det gott!!