6 juli 2011

Lär känna...

Nu har turen kommit till ingen mindre än mannen som är gift med min extramamma och alltså är min extrapappa: Pimpim! :)




Namn: Joachim "Pim-Pim" Johansson
Ålder: 29
Längd: 198 (har 200 i passet för jag hade toalettpapper och tre par strumpor i skorna dagen som jag skulle skaffa ett nytt pass. Är man över två meter har man större chans att få sitta vid nödutgång på flyget) :)
Bor: Hölö
Familj: Fru Johanna och son Leo
Hur länge har vi känt varandra: Sedan Landeryds Masters hösten 2008, min premiär som caddie till Johanna.

Varför kallas du för Pim-Pim? Min bror sa Joapim när han var tre år och jag var nyfödd. Han kunde inte säga K.
Om jag skulle lägga ner min golfkarriär och bli tennisproffs, vad måste jag träna extra mycket på?  Att träffa bollen när du har en halv sekund att förbereda dig. Att slå på en boll i rörelse.
Vad är du mest stolt över i din karriär? Att jag slog titelförsvararen Andy Roddick i US Open i kvartsfinalen i en kvällsmatch inför 25 000 pers. Och att jag efter sex års skador och frånvaro från kontinuerligt spel på ATP-touren, "vågade" sluta efter Davis Cup-matchen även fast jag var hel och konkurrenskraftig.
Har du någon dold talang, sång kanske? ;) Jag är en grym snickare, det är en dold talang med tanke på att min pappa har tummen mitt i handen, han har knappt en tumme hehe.. Har byggt grillen på bilden :)

Vilken sport ser du helst att Leo satsar på, golf, tennis, backhoppning (Johannas KM-medalj väger kanske tungt?) eller fotboll? Jag vet inte om jag vill att han satsar egentligen. Skulle han vilja göra det, helst tennis eller golf. Tennis vore lättast för då kan han ju få min hjälp.

Vilket är ditt drömresmål? En golfrunda på Augusta National vore inte fel.
Vad packar du alltid med i handbagaget? Almanacka (överlag hatar jag att vara utan tre saker: laddare, kontanter och bensin i bilen)

Hur många racket reste du med till varje tävling? Bäst av tre set hade jag med sex racket och bäst av fem set (Grand slam) hade jag med nio stycken.
Vad har du för planer för hösten? Jag ska plugga marknadsföring på IHM och så har jag tänkt plugga matte och företagsekonomi på gymnasienivå. Dessutom kommer jag att träna för skojs skull.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nice grill!
Kappsäcken