28 maj 2009

Igelkott

Blodomloppet stod på schemat idag men den nya menyn på Bellos lockade mer så jag stack ut på löptur på egen hand tidigare idag.. Grymt god mat, särskilt jordgubbssoppan med glass! :)

Väldigt dålig uppdatering den senaste veckan, illa!! Har haft halvdålig tillgång till internet, så nu ska det bli bättring!

Jag fick inte till det förra veckan heller, en plats i nedre halvan även i Tyskland.. Spelet känns ändå helt ok, så det är ganska frustrerande. Med 31 greenträffar under helgens 36 hål ska man inte gå 3 över par, men lägger man bollen på fel sida av green och får 15-metersputtar hela tiden är det svårt att göra annat än par och treputtarna är tyvärr inte långt borta.. Jag tänker hela tiden på Lasses textrad "den vinner som är trägen.." och tänker kämpa tills det släpper. För det vet jag att det gör, sån är golfen. Ibland är det tungt, men så plötsligt vänder det och jag vinner igen. Den här veckan har jag tränat hårt, jag är väldig spelsugen och nöter på närspelet och svingen. Imorgon sticker Daniel och jag till Åland för att hälsa på mor och far och för att köra ett träningspass med Niklas.

På väg hem från bion (Män som hatar kvinnor) igår gick jag förbi en... igelkott (!).. Den knatade i bra fart uppför Storgatan! Jättesöt! Undrar om den hade kollat fotboll och var på väg hem till Trädgårdsföreningen..:)

Inga kommentarer: