19 nov. 2008

Bo i en resväska

Äntligen en dator med internet!! Det är första gången sedan jag lärt mig använda ett tangentbord som jag inte varit ute på internet på en vecka! Har ingen koll på nåt som hänt i världen, har 1000 mail att kolla, en massa kul på facebook, bankärenden att fixa, nyheter på hemsidan att skriva...

Starten på den här veckan har inneburit att jag mer än vanligt har levt i en resväska. Måndag förmiddag lämnade vi lägenheten i Sotogrande där vi tillbringade förra veckan, åkte ut till golfklubben och tränade, bytte om i omklädningsrummet och körde till flygplatsen i Malaga. En massa strul senare (flyg aldrig Easyjet! Eller checka iaf inte in hos en viss nitisk idiot på Malagas flygplats) landade vi i East Midlands i England och kunde efter ännu mer strul hyra en liten bil. Dessvärre fanns det ingen GPS tillgänglig och det enda jag hade var en gatuadress, men en snäll biluthyrare fixade kartor och mitt i natten kom vi till slut fram. Till ett iskallt hus... Fullt påklädda med resekläderna från topp till tå och med ett tjockt lager filtar kunde vi till slut somna, för att sedan nästa morgon lämna huset och åka till Pings kontor, som var målet med resan. Jag som egentligen är ganska ointresserad av klubbor gick omkring och dreglade, gissa då hur Andy kände sig... Som i himlen...:)

En ordentlig genomgång av min nuvarande utrustning, en massa slag med olika klubbor och en omgreppning hann vi med innan vi i full fart fick köra till Stansted för att hinna med flyget till Köpenhamn. På vägen dit fick jag reda på att alla hotell i Malmö var fullbokade, men som tur var fick jag bo hos några bekanta (tack!). Imorse var jag så uppe och tränade hos fystränare Dan på IMC och nu sitter jag på Malmö central och väntar på tåget som ska ta mig hem...

Lite om förra veckan också... Jag, Andy och Niklas tränade hårt och spelade på Sotogrande, Almenara och Valderama. Vår spanske vän Paco (muchas gracias por una semana tan agradable:)) hade fixat starttider på banorna och kom sedan ner med sin familj under slutet av veckan. Pengar är hans minsta problem och en generösare person har jag aldrig träffat. Varje kväll åt vi enorma middagar med minst sju förrätter och vilka huvudrätter vi ville. En dag kunde inte Andy bestämma sig för biff- eller fläskkött, så Paco beställde in både och..:) I hans "sommarstugas" trädgård har han en puttinggreen med konstgräs och olika utslagsplatser ett trettiotal meter bort. Jag får inte heller glömma hans lilla puttersamling... I ett eget rum på övervåningen har han 700 putters, många av dem numrerade med tex 1/10, 1/500 osv... Han har vanliga standarsputters, men även såna värda 50 000 kr, en vars huvud var formad som en fot, en i guld... Helt otroligt... Hemma i Madrid har han dessutom en samling swatchklockor... Man kan ju bara fantisera om hur enorm den måste vara...:)

Nu ska jag sticka till tåget så jag äntligen kan komma hem. Idrottsgala på fredag, hockey lördag och en massa träning väntar innan Dubai nästa onsdag... Kram

Inga kommentarer: