3 aug. 2008

Lounge på Heathrow

Jag sitter i en lounge på Heathrow (inte samma som sist, den var mycket finare!) och väntar på flyget till Köpenhamn. Framför mig står en liten tjej, kanske 3 år gammal, och vinkar glatt genom fönstret när planen lyfter utanför. Emellanåt hörs hennes högljudda ljusa röst som ropar "bye bye". Så söt...:)

Så var ännu en vecka på jobbet över. För första gången på några veckor har jag verkligen haft roligt och njutit av golfen. Så kom också resultaten... Jag är fullt medveten om att man inte alltid kan prestera på topp, men i huvudet har jag velat göra det ändå. När svingen och slagen sen inte riktigt har suttit som de ska, har jag blivit stressad och irriterad. En ond cirkel som kan vara svår att komma ur. Jag hade ett tag planer på att ta en paus från tävlingsgolfen, ett par veckor, för att få koppla av och hitta glädjen igen. Istället bestämde jag mig för att gå ut på British Open med ett enda mål: att ha roligt och totalt strunta i resultatet. Om jag känner mig glad mellan slagen och mellan rundorna är oddsen betydligt större att jag ska kunna genomföra en lugn och avslappnad sving och därmed slå ett bättre slag, än om jag har en olustkänsla i kroppen. Dessutom spelar jag golf för att det är kul, det var anledningen till att jag en gång började satsa och anledningen till att jag kunde vinna i Turkiet. Självklart måste jag gå tillbaka till den känslan och inte stressa fram något annat.

Som jag skrev tidigare har jag bott med Karin Sjödin den här veckan. Vi hade samma score efter fredagens runda så igår spelade vi tillsammans. Eftersom vi hade samma score igen, fick vi gå tillsammans även idag. Och gissa - samma score...:)

Min plan för resten av dagen är att efter landning i Köpenhamn åka tåg över till Svågertorp, lösa ut bilen och sedan köra hem till Linköping. Jag håller en tumme för att jag lyckas sova på planet för at lär bli ganska sent. Men det är det värt för att få sova en natt i egen säng! Imorn väntar tvättning och packning och sedan bilresa upp till Västerås för nästa tävling... Nu ska jag shoppa lite innan jag måste gå till gaten. Ha´de!

Inga kommentarer: