25 jan. 2008

Tävlingsstart

Så var årets tävlingssäsong äntligen igång... Med en rejäl käftsmäll redan på andra hålet i form av en dubbelbogey var det skönt att kunna signera ett scorekort på två under par. Gjorde fyra birdies o spelade överlag helt ok golf. Märks att det var ett tag sedan spel och tävling, känslan är inte riktigt på topp vid närspelet men det börjar ta sig nu så det är lugnt. Spelade med en 14-åring. Hon var hur cool som helst i början o tryckte i några birdies o jag tänkte att shit, när jag var 14 gjorde jag inte många rätt på banan... Måste väl tillägga att den unga åldern tog ut sin rätt efter ett tag, vilket var skönt för självkänslan hos en gammal 24-åring...:)

Efteråt åkte vi till Manly, som är en riktigt fin del av Sydney. Promenerade på stranden, blev sugen på att ta en surfkurs, kom fram till att hajarna är för läskiga o smet in i en klädaffär istället. Nästa gång jag är i Australien ska jag lära mig surfa! Kan man göra det i en (hajfri) pool tro?

Förutom hajar finns det även spindlar här. Ganska många och ganska farliga. När vi efter rundan satt med några andra spelare o tog en dricka kom det en äcklig liten sak krypande. Faktiskt den första jag sett den här resan, men usch så otrevlig. Smash sa det o nu blir det väl regn imorgon...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra start Lotta, kör hårt resten av veckan. Sommargreener på Landeryd idag, ja just det, det står tre Pingkartonger här ute:)
Ut och ha roligt på banan down-under

Hälsningar // Peter

Anonym sa...

Kul med din blogg. Har följt din spirande karriär de senaste åren och tycker det är kul med en spelare i europaelit som fostrats på samma banor som jag själv spelar på sommartid. Lycka till down under!