28 jan. 2008

Trea i Sydney

Sitter i spelarnas restaurang på tävlingsbanan i Melbourne o har just avslutat ett träningspass. I vanliga fall brukar jag vara ledig på måndagarna (för att resa), men eftersom vi flög hit igår kväll passar jag på att svinga lite extra idag. Så här i början av säsongen är all träning välkommen o när övningsområdet dessutom är så perfekt som detta, är det lika bra att nöta på.

Det är skönt att komma in i den här tävlingen med en annan tävling bakom sig, vilket ju var syftet med förra veckans spel. Att jag dessutom spelade relativt bra, gick fem under par o slutade på tredje plats gjorde saken ännu bättre. Jag kan inte säga att jag är förvånad, men gärna positivt överraskad (om det nu är nån skillnad där - jag tycker det:)). Trots att jag spelade långt ifrån felfritt, att känslan emellanåt var under all kritik o med den motiga starten på samtliga tre rundor höll jag i o presterade ett bra resultat. Det, o en aning brunare ben, tar jag med mig till årets första Europatourtävling som startar på torsdag.

Nu ska vi åka hem till hotellet o sen sticker jag en sväng till gymmet. Eftersom det är första besöket i Melbourne för både Andy o mig hade vi tänkt åka in dit en sväng ikväll. Imorn spelar vi Pro-Am med tävlingens sponsorer. Något jag uppskattar att göra, men som samtidigt kan vara ruggigt slitigt. Rundorna tar sällan mindre än fem timmar o man kan få se många intressanta slag...:) Men men, utan dessa dagar skulle vi inte ha några tävlingar att spela...

Inga kommentarer: