26 jan. 2008

Australia Day

Kom just hem från Sydney downtown. Idag är det Australia Day, Australiens nationaldag. Den firas stort med bla ett imponerande fyrverkeri i Darling Harbour. Jag hade stämt träff med Johanna o Cissi just där, vilket visade sig vara en mindre katastrof eftersom ytterligare 40 000 personer valt samma plats för kvällens middag. Vi hamnade till slut på en parkbänk med thailändsk take-away... Livet som golfproffs är verkligen glamoröst...:)

Spelade tävlingens andra runda idag. Med tre bogies o fyra birdies summerades rundan till 71 slag, med bud på bättre. Två puttar hängde över kanten men vägrade trilla i, samtidigt som jag satte årets första långputt. Banan ger o banan tar... Vår 14-årige medspelare kämpade på idag oxå men kunde vara tacksam för att jag inte är en känslig spelare. Har nog aldrig varit med om någon som klivit så många gånger i min puttlinje:) Men det är inte så lätt första gången på en stor tävling! Själv höll jag på att äta en grön macka, men upptäckte det i tid o fick gå hungrig. Hellre det än att bli sjuk! :)

Imorn spelas sista rundan o sedan blir det snabba ryck till flygplatsen för vidare resa till Melbourne. Där kommer jag varva träning o spel med turistande. Det är alltid så kul att komma till en ny stad, mycket att upptäcka o se. Nu ska jag kolla lägga mig o kolla 24! Ha´de så gott!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lotta!

Varför så allvarlig på Correns bild för? Du som - åtminstone för det mesta - skrattar och är glad!

Det är kul att se att det går bra för dig med golfkarriären och det blir kul att följa din blogg.

Lycka till framöver!

Daniel TE

Anonym sa...

Ny bild med en gladare Lotta är på gång :)

Anonym sa...

Meeen... hellre sur på bild o glad i verkligheten än tvärtom, eller hur!?! :)

Anonym sa...

Japp! Det håller jag med om!